8% de sodium
Carrefour explains
why they chose Posidonia

Waardering door de voedingsindustrie

Sinds 2012 werkt Posidonia samen met voedingsbedrijven om het natriumgehalte van hun producten te verminderen.

Vandaag de dag vindt u Posidonia zout in producten die verkocht worden in prestigieuze merken zoals Carrefour, Delhaize en Starbucks in de Verenigde Staten.

SALINES DE FORMENTERA

Een uniek
ecosysteem

De kwaliteit van het water van Formentera, uniek door zijn transparantie en turquoise kleur, is te danken aan de aanwezigheid van grote Posidonia Oceanica onderwaterweiden. Een plant met unieke eigenschappen die het mogelijk maakt om een uitzonderlijk zout met unieke eigenschappen te oogsten.

Merken en winkelketens die al
Posidonia zout gebruiken

Veel internationale merken en winkelketens vertrouwen op Posidonia©. Voor uw gezondheid, kies ze bij voorkeur.

Ze praten over ons

News1
RTL Radio
Geplaatst op 19/11/2025
We weten het allemaal: we eten te veel zout. Terwijl de WHO 5 gram zout per dag aanbeveelt, consumeren we er bijna 10! Zout is overal aanwezig: in brood, charcuterie, bereide maaltijden... en toch lijkt het verminderen van zout zonder smaakverlies een onmogelijke missie... Nou, niet helemaal! De oplossing ligt op Formentera, en onze luisteraar Sébastien Delvaux, een voormalig bakker, vertelt ons over zijn avontuur met vloeibaar Posidonia-zout. Luister naar "C'est ça la France" met Vincent Perrot van 16 november 2025.
News2
Posidonia©: Ein Salz zum Schutz der Gesundheit und der Umwelt
Geplaatst op 14/06/2022
Posidonia© ist ein natürliches Flüs­sigsalz mit außergewöhnlichem Ge­schmack und einem Natriumgehalt von nur 8%. Damit kann der Salzge­ halt in Backwaren ohne Qualitäts­ oder Geschmackseinbußen um min­ destens 25% reduziert und auch ausgelobt werden. Die Salzlösung wird auf Forderung der UNESCO zum Schutz der Biodiversität in den Salzfeldern von Formentera, einem tausendjährigen Weltkultur­ erbe, hergestellt.
News3
Ange réduit d’un quart la quantité de sel dans sa baguette
Geplaatst op 16/07/2019
“La deuxième enseigne nationale de boulangerie traditionnelle anticipe le durcissement de la réglementation pour réduire les risques cardio-vasculaires.”, Les Echos, 13 juin 2019